Float X2
Fox Float X2 Shock 2016
Prije malo više od godinu dana prve slike Fox Float X2 stražnjeg amortizera su počele dolaziti, a u međuvremenu je počeo svjetski DH kup, brojni vozači su primjetili novi zračni amortizer, od kojih su najpoznatiji Aaron Gwin, koji je vozio X2 na putu do titule svjetskog DH prvaka.
Gwin je već pokazao da on ne treba lanac ili gumu da bude izvrstan, pa suditi učinkovitost samog amortizera na temelju njegovih rezultata zapravo ne drži vodu.
Iz tog razloga, dobili smo u naše ruke na test Fox Float X2 čim smo mogli, te ga temeljito testirali posljednja tri mjeseca.
Deklariran kao zračni stražnji amortizer visokih performansi, orijentiran za Downhill i Freeride vozače, Float X2 ima podešavanja brze i spore kompresije ( High i Low Speed Compression), kao i brzinu vraćanja (Rebound) za brzi i spori povrat.
Količina kompresije pri kraju hoda amortizera može se regulirati ugradnjom zračnih prstenova u zračnu komoru. Dostupno je šest različitih dimenzija shocka, počevši od 7.875” x 2” pa sve do 10.5 x 3.5”. Naš testni shock u dimenziji 8.5” x 2.5” teži 506 grama. Preporučena prodajna cijena je 5.999,00 kn. No u božićno vrijeme se uvijek može naći akcija.
Što je iznutra?
Fox Float X2 koristi dvostruku cijevastu kompresijsku komoru, manja se nalazi unutar veće. Cijevi povezuju strateški postavljene rupe za protok ulja na kraju manje cijevi koje omogućavaju protok ulja kako shock prolazi kroz hod.
Kako radi?
Kada se amortizer kompresira, ulje prolazi iz glavne cijevi kroz kompresijski krug te se zatim vraća kroz rupe za protok ulja iza samog kompresijskog klipa. Pri povratku amortizera proces je obrnut. Ulje sada prolazi kroz rupe za protok, prolazi kroz vanjsku cijev, ali u isto vrijeme prolazi kroz povratni krug. Upotreba nepovratnih ventila omogućava da ulje prolazi točno određenim dijelom amortizera kroz kompresijski i povratni takt.
Spori povrat i spora kompresija
Kada 3mm imbus vijak okrenemo podešavajući kompresiju ili povrat(24 položaja za svaki), pomiče se igla koja služi kao ventil te se regulira protok ulja. Što je manji razmak, ulje teže prolazi, što znači da će shock biti teže kompresirati, ili teže vraćati, ovisno šta podešavamo.
Brzi povrat i brza kompresija
Brzi povrat i brza kompresija se neovisno podešavaju kroz Fox RVS(Rod Valve System ).
Podešavajući 6mm imbus vijak kompresiramo oprugu koja pojačava predhodnu kompresiju na ventilu s kopresijskim podloškama, što uzrokuje veću silu potrebnu za otvaranje sigurnosnog ventila za svaki krug.
Postavke
Za razliku od prednjeg amortizera, način na koji se stražnji amortizer ponaša utječe do neke mjere sam dizajn amortizera, kao i dizajn bicikla, tj ovjes na koji je ugrađen, što je razlog zašto postavke mogu varirati između različitih modela. Za ovaj test X2 je ugrađen na Santa Cruze Nomad 3 koji koristi 8.5” x 2.5” amortizer za svojih 165mm hoda.
Postavljanje X2 amortizera počinje pumpanjem prema težini vozača preko auto ventila, prije odspajanja pumpe kompresirajte amortizer 25% hoda kako bi se izjednačio tlak u pozitivnoj i negativnoj komori. Dalje je samo pitanje dodavanja ili ispuštanja zraka kako bi se doblo odgovarajuće potonuće amortizera. Zatim pomoću Fox vodiča namjestiti postavke kompresije i brzine povrata. Namještanje se izvodi pomoću klikova, samim time je vrlo jednostavno.
Nakon postavljanja slijedi vožnja i eventualno dodatna podešavanja ukoliko su potrebna.
Dojmovi
Najveći dio vremena X2 je proveo u Whistleru, idealan poligon za dokazivanje bilo koje komponente zbog dužine i strmine staze pri kraju bajk parka. Najbolji test za X2 su brze promjene podloge, gdje se pokazuje njegova nadmoć. Amortizer je ispeglao sve uzastopne neravnine kao da se vozi po ravnom tepihu, a ne grbama. Neravnine su bile i dalje tu, osjetile su se, ali ni blizu bolno kako bi se to očekivalo i amortizer nije posustajao bez obzira na dužinu staze.
Pri nižim brzinama performanse su i dalje jednako impresivne, s puno gipkosti kako bi zadnji kraj bicikla bio priljubljen uz podlogu za maksimalnu trakciju. Veći udarci nisu nikada predstavljali problem i sa 4 prstena u zračnoj komori nije bilo velike tvrdoće na kraju hoda.
Ukratko Fox X2 radi bez čudne buke, bez pulsiranja i propadanja, samo nevjerojatna glatkoća rada, bez obzira kako ga grubo vozili.
Rockshox Vivid air je trenutno najčešće viđen DH zračni amortizer, tako da ga ima smisla usporediti s zračnim Fox X2. Fox X2 je lakši 90 grama i ima podesivu brzu kompresiju, što Vivid nema. Također je jednostavnije dodati prstene u zračnu komoru. Što se tiče osjećaja na stazi, tu oba amortizera obavljaju svoj posao podjednako dobro, simulirajući rad opružnog amortizera.
Međutim, ipak preferiram zračni Fox X2 na Nomadu, osjeća se bolje s jednakom osjetljivosti na početku hoda, ali je i osjetljiviji pri kraju hoda. To je korisno kada pedalirate kroz grube dijelove staze.
Zračni Fox X2 je vrlo impresivan amortizer uz izvrsne performanse na stazi i dovoljno mogućnosti tuninga, kako bi zadovoljio i najizbirljivije vozače. Jedina stvar koja bi se mogla napraviti još boljom je poluga za brzo dodavanje kompresije kada ste suočeni s dugim usponom. Kada se sve zbroji i oduzme Fox Float X2 je zaradio titulu jednog od najboljih zračnih amortizera za Gravity vozače koji se mogu naći na tržištu. Koji je sposoban za bilo šta od Svjetskog kupa i utrka spusta do planinarskih avantura u vlastitom dvorištu.
Preveo Vivasport.hr
Test;Mike Kazimer